מכירים את זה שאתם גולשים באתר – ופתאום הגעתם לעמוד שגיאה?
לרוב תינטשו את האתר.
אבל לפעמים, דף השגיאה שכתוב בצורה מעניינת, מצחיקה או מרגיעה יכול לגרום לכם להישאר באתר.
זו בדיוק המשמעות של מיקרו קופי.
מיקרו-קופי הן המילים שמשתמשים בהם באתר- בכפתורים, בהודעות שגיאה, בהוראות, בתוויות, כותרות ועוד.
המילים הללו יכולות להשפיע על חווית המשתמש באתר, להפיג את החששות של הצרכנים הפוטנציאלים באתר ולהפוך אותו לטוב יותר.
אז הנה חמישה דברים שממש חשוב שתדעו על מיקרו-קופי באתר שלכם:
1. חשוב לשמור על השפה של המותג גם באתר.
אם לדוגמא השפה של המותג היא בגובה העיניים, בשפת יומיום – חשוב להשתמש בטון הזה גם באתר.
2. מיקרו-קופי יכול לפתור חששות של הלקוח. עלינו להכין מראש תשובות לחששות או שאלות שאולי יעלו אצל הלקוח שלנו בביקור בדף.
לדוגמא – מה החשש של הלקוח כשהוא צריך להכניס את המייל שלו? לרוב הוא לא רוצה שנציף אותו ונשלח לו ספאם. אם נשתמש נכון במילים שנבחר נוכל להרגיע אותו מראש – לדוג' "אנחנו מבטיחים לשלוח לך רק מיילים עם תוכן מעולה".
3. תשומת לב לפרטים הקטנים ומקוריות – במקום כפתור גנרי של "קרא עוד" אפשר לכתוב משהו כיפי ומושך – אבל יש להקפיד שידבר בשפה של המותג (למשל- "ספרו לי עוד על זה")
4. מיקרו קופי כשמו כן הוא. הוא חייב להיות קצר ולעניין.
5. חשוב להדגיש, שלא תמיד צריך להתחכם ויש כפתורים שרצוי שיישארו בנאלים אך ברורים.