אתר אינטרנט V.S דף נחיתה

אתר אינטרנט V.S דף נחיתה

בין השאלות שאנו נשאלים לעיתים די קרובות, עולה השאלה מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?!
הרבה אנשים חושבים שדף נחיתה הוא סוג של אתר אינטרנט עם עמוד אחד(One Page Site) , או דף הבית של האתר, עמוד מבצעים מתחלף באתר ועוד שלל רעיונות כאלה ואחרים.
אז כהרגלנו בקודש, באנו לעשות לכם קצת סדר בראש
נתחיל עם המהות
אתר –הנוכחות הדיגיטלית שכמעט וכולנו מכירים כיום. החשיבות של האתר היא קודם כל להיות כלי תדמיתי, סוג של כרטיס ביקור וירטואלי שיאפשר ללקוחות, בין אם כבר קיימים או פוטנציאליים של אותו העסק להתרשם ממנו ולקבל מידע ופרטים.
אתר אינטרנט יספר את סיפור המותג, יאפשר רכישה של מוצרים אונליין וייתן לגולשים בו ערך ע"י תוכן חשוב בבלוג או מבצעים שונים.
לדף נחיתה, במהותו יש מטרה אחת ברורה עבורכם – איסוף לידים. כלומר להביא את המבקרים בעמוד להשאיר את הפרטים שאנחנו רוצים וצריכים כדי להמשיך לתקשר מולם (לסיום תהליך מכירה או כל דבר אחר)
המבנה:
אתר מורכב ממספר עמודים ומתפריט המאפשר לעבור בין עמוד לעמוד. בדרך כלל נמצא שם את עמוד הבית, דף אודות, השירותים של החברה (שגם יכול להתפצל לעוד עמודים ) ואת דף יצירת הקשר.
באתרי מכירה און ליין הפוקוס יהיה יותר על עמודי המוצרים ופחות עמודי תדמית .
דף נחיתה לעומת זאת בנוי שונה – זה עמוד אחד מאוד ממוקד, אשר מטרתו היא לפרסם מוצר או שירות ספציפי שאותו מציע העסק.
כך שמי שמחפש למשל "דירת גן באבן יהודה" , יועבר לעמוד אחד בודד המספק לו בדיוק את המידע שביקש, בלי פרסומים או תכנים אחרים שאינם קשורים.
קהל היעד:
לאתר יכול להיות מגוון רחב של קהלי יעד ובשלב ההקמה של האתר אנו בונים אותו בחוכמה כך שיפנה לסוגים שונים של קהלים.
לעומת זאת, לדף נחיתה יש אסטרטגיה הנמצאת במסר חד וברור שמופנה לקהל ספציפי וממוקד מטרה.
חווית משתמש:
כשאנחנו מתכננים אתר, אנחנו שמים דגש רב על חוויית משתמש. אנחנו חושבים גם על התנועה של המבקר בעמוד וגם על המעבר בין העמודים השונים, על יצירת הקשרים ועל כל חווית הגלישה שבסופו של דבר מייצרת אצל הגולש את האופן שבו הוא רואה את העסק שלנו ובתקווה יגרום לו לרכוש, להשאיר פרטים ולרצות לשתף את האינפורמציה עם עוד אנשים, להיות ה"שגריר" שלנו.
באתר יש לנו את האופציה ליצור חוויית משתמש מיטבית, ליצור עמודים שונים שידברו למגוון רחב של קהלים, לצקת תוכן שנותן ערך מוסף לקהלים שונים,
בדף נחיתה אנחנו מפוקסים על קהל אחד ומייצרים לו חווייה "יחודית" והנעה לפעולה מותאמת אישית.
שמים דגש רב על כך של"נוחת" בעמוד לא היו הסחות דעת מיותרות. אפשר בעצם לוותר כמעט על כל מה שלא רלוונטי – קישורים פנימיים או חיצוניים וכל אינפורמציה שאינה קשורה לפעולה שאותה אנחנו רוצים להשיג תהיה מיותרת.
מי מכוון את התנועה?!
לאתר אינטרנט יכולה להגיע תנועה משלל אפשרויות כמו מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, קישורים לאתר, רשימות דיוור וכד'.
לדף נחיתה – רוב התנועה מגיעה מקמפיינים ממומנים מכיוון שבניגוד לאתר שבו אנחנו משקיעים באסטרטגית שיווק לטווח ארוך שיכול להיות רובו ככלו אורגני, בדפי נחיתה אנחנו רוצים קהל מסויים ובזמן ספציפי ומהיר, דבר שאנחנו משיגים בעיקר בעזרת שיווק וקידום ממומן.
לסיכומו של עניין להפעם –
לאתרים ודפי נחיתה יש בהחלט קווים נושקים, בכל זאת, מדובר בנכסים דיגיטליים … אבל גם מאוד מאוד שונים, השונות מתבטאת בתכלית, בתוכן ובמבנה וזה מה שעוזר להם להשלים אחד את השני.
לדעתנו כדאי שתבינו את ההבדל לפני שאתם מחליטים באיזה שירות אתם בוחרים. כאשר תבינו את ההבדלים בין השניים זה יכול לחסוך לכם זמן, כסף ולעזור לכם לדייק מה באמת אתם צריכים.