צ’ק ליסט

הפוסט הזה נועד למי שעדיין אין אתר, מי שחושבים לבנות בקרוב אתר, או אפילו בשלב שרק מגלגלים את המחשבה בראש.
יש כמה דברים שאפשר ומומלץ להכין מראש.
בדיוק בשביל זה, הכנו צ’ק ליסט שיעזור לכם להתכונן ולהתקדם עוד צעד לקראת אתר משלכם (לגזור ולשמור😉) .
השלושה הראשונים הם –
👈🏻 קהל יעד
👈🏻 חומרים ויזואלים
👈🏻 השראה
אז בואו נתחיל:
1. הגדרת קהל היעד שלנו –
אחד הדברים הכי חשובים לפני שמתחילים בניית אתר, זה להגדיר באופן מדויק את קהל היעד.
זה חשוב על מנת להבין באיזו שפה ידבר האתר, מהו הסגנון שמתאים לקהל היעד ובעיקר- כדי שבהמשך יהיה הרבה יותר קל לשווק את האתר שלכם בכל הפלטפורמות.
הגדרת קהל יעד הוא אחד התהליכים החשובים בשיווק ובקרוב אנחנו מבטיחים לפרט על כך עוד.
2. בדיקה איזה חומרים וויזואלים קיימים ברשותכם –
אנחנו ממליצים לאסוף את כל התמונות וחומרי הגרפיקה שברשותכם (בתיקיה על המחשב / גוגל דרייב / דרופבוקס)
כך תוכלו לראות בברור – האם חסרים לכם חומרים? האם כדאי לקיים יום צילום?
בנוסף, יהיה קל יותר לשלוח את החומר במסודר כשתבנו את האתר.
שימו לב- התמונות והחומרים הגרפיים שברשותכם חייבים להיות שלכם או עם רשות ברורה לשימוש, כלומר – לא ניתן לקחת צילומים או תמונות מגוגל או מאתרים ללא אישור מפורש לשימוש כיוון שלרוב יש עליהם זכויות יוצרים ואתם מסתכנים בתביעה משפטית (ישנם אתרים ספציפיים שניתן להוריד מהם תמונות וחומרים גרפיים עם רישיון או לשימוש חופשי).
3. השראה –
הדבר האחרון שנמליץ לכם היום זה להיכנס לאתרים שונים בתחום שלכם וגם בתחומים אחרים, לבדוק מה אתם אוהבים בהם וגם מה פחות אהבתם בהם. מתוך הדוגמאות יהיה פשוט להבין ולדייק את הכיוון הויזואלי והתיפקודי של האתר החדש, גם לכם וגם למי שמקים עבורכם את האתר.
בנוסף, כנסו לפינטרסט. עולם של השראה. חפשו שם רעיונות והשראה לעיצוב שאתם מתחברים אליו והייתם רוצים באתר שלכם. זה יעזור לכם להבין לאיזה סגנון אתם מתחברים ולקבל מושג על איך תרצו שהאתר שלכם יראה (כמו שאמר פרויד- “כאשר ההשראה לא באה אליי אני יוצא ופוגש אותה בחצי הדרך”).✨