סיור השראה

כמעט בכל שיחה עם לקוח חדש עולה השאלה הכה חשובה, “איך נביא לקוחות לאתר אחרי שהוא יהיה באוויר”?
אני תמיד אומר להם שאחד המשפטים הכי חשובים שלימדו אותי כילד היה – “סוף מעשה מחשבה תחילה”
אז בפוסט הזה נדבר על נושא חשוב מאוד שקשור לחווית המשתמש ולקידום האורגני של האתר שלכם עוד בטרם בחרתם את הספק שיקים לכם את האתר
“סיור השראה מעמיק אצל המתחרים/קולגות שלכם”
רגע לפני שאתם ניגשים להקים את האתר שלכם, חשוב מאוד להבין ולמפות את המתחרים.
בקרו באתרי האינטרנט שלהם, תנסו להבין כיצד הם מנהלים את האתר עבור העסק ותבינו מהם היתרונות שהם מציעים לקהל הלקוחות שלהם.
כשאתם מבקרים באתרים של המתחרים שלכם, תקדישו את מלוא תשומת הלב לחווית המשתמש, ליכולת שלכם לגלוש להיכן שביקשתם, לקלות ולפשטות שבה ניתן לבצע רכישה באתר או פשוט לקבל אינפורמציה רלוונטית במקרה של אתר תדמיתי למשל.
נסו להסתכל על האתר כאילו הייתם לקוח מזדמן ושימו לב לאמצעי יצירת הקשר השונים לצורך פניה אל בעלי העסק, מה הערך המוסף שהם נותנים ללקוחות שלהם (מחירי מבצע, שימוש בקופונים, מועדון לקוחות, מדיניות החזרה, משלוחים כלולים במחיר, מהירות הספקה, אבטחת מידע, מיתוג, אריזה ועוד..).
בסיום עבודת התחקיר המעמיקה והיסודית, מגיע השלב שבו אתם צריכים להבין איפה אתם יכולים לתת ערך מוסף לקהל הלקוחות שלכם, ולשים את הדגש בדיוק על האזורים האלו בעת שיחת האיפיון עם מקים האתר.
זכרו – כשהאתר שלכם יעלה לאוויר הוא יתמודד על מיקומו במנועי החיפוש השונים עם המון אתרים ותיקים וחדשים, אתרים שבנו לעצמם מעמד של איכות ואתרים שנראים לא מקצועיים בלשון המעטה. ככל שתקפידו על חווית משתמש טובה יותר, לקוחות ירצו לחזור ולרכוש דרך האתר ולא פחות חשוב, מנועי החיפוש יאהבו אתכם.