הפנייה 301 הוא מצב המפנה מכתובת אחת לכתובת אחרת. הפניה זו יכולה להיות בתוך האתר עצמו או בין אתר לאתר.
מבחינת קידום האתר, ההפניה היא מהאתר הישן לחדש וזה עוזר לשמר על הקידום האורגני שלו במנועי חיפוש.
אז מתי משתמשים בהפניה הזו
הקמת אתר חדש אחרי שיש לכם כבר אתר קיים – וחלק מהלינקים של העמודים משתנים בעקבות המעבר – על מנת שלא לאבד את המיקומים שלו בגוגל, עליכם לסמן בעזרת הפניות 301 את הקשר בין העמודים הישנים לחדשים. (אם הכתובות של העמודים ישארו זהות אין צורך בהפניות כמובן).
כשרוצים להסיר דפים קיימים – למשל כמה דפים שהתוכן שלהם דומה מה שיוצר תוכן כפול או שדף עם תוכן לא עדכני, מוצרים שכבר לא מוכרים .
דפי 404
לינקים שעוברים לדף שגיאה פוגעים באופן עקיף בקידום האתר, וכמובן בחוויית המשתמש, לכן כדאי לבדוק אם יש לאתר "לינקים שבורים". במידה וכן, יש לבצע הפניות מהכתובות שמחזירות 404, לכתובות הכי רלוונטיות להן בתוך האתר.
איך עושים את זה?
הפניות 301 ניתן לבצע דרך העלאת קובץ לשרת או על ידי שימוש בתוסף
ולמה כדאי לשים לב?
בזמן ביצוע ההפניות יש לשים לב לא לעשות את כל ההפניות בבת אחת, אלא חלק בכל פעם לבדוק אם הן תקינות ואז להמשיך.
בהפניית כתובות בעברית יש צורך לקד את הלינק ולא לשים אותו ישירות כמו שהוא.
לא כדאי להפנות את כל הכתובות לדף הבית אלא כל דף מהאתר הישן לדף המתאים באתר החדש. ואם אין דף כזה אז להפנות לעמוד הבית.